Debit card kwijt of gestolen? Hieronder leest u stap-voor-stap wat u moet doen als u uw debit card kwijtraakt of als hij gestolen wordt:
Wat te doen bij verlies of diefstal?
- Neem onmiddellijk contact op met uw bank of debit card maatschappij en meld het verlies of diefstal. Dit helpt om eventuele fraude te voorkomen. Sommige kaarten kunt u ook zelf direct blokkeren vanuit de bijbehorende app.
- Vraag om een vervangende kaart. Uw bank of debit card uitgever zal een nieuwe kaart sturen of u kunt zelf een nieuwe kaart aanvragen vanuit uw debit card account.
- Controleer uw rekeningen regelmatig op ongeautoriseerde transacties. Dit helpt om eventuele fraude snel op te sporen. Als er ongeoorloofde transacties zijn, moet u deze onmiddellijk melden bij de uitgever van uw kaart. Zij kunnen de transacties dan annuleren.
- Wijzig eventuele wachtwoorden of pincodes die gekoppeld zijn aan uw debit card.
Contactgegevens van de verschillende debit card aanbieders
Debit Card | Contactgegevens | Meer informatie |
---|---|---|
Getsby | +370 5 208 4858 en blokkeer de card vanuit de app. | Meer informatie |
ICS GO Card | +31 20 6 600 611 | Meer informatie |
Monese | Blokkeer de card vanuit de Monese app. | Meer informatie |
N26 | U kunt de kaart blokkeren vanuit de N26 app of bel met +44 2035 107126 | Meer informatie |
Openbank | Blokkeer in de app of bel met: +31 (0)70 7007 516. | Meer informatie |
Pay2d Card | +31 (0)20 888 50 55 | Meer informatie |
Revolut | Blokkeer de kaart vanuit de app. Of bel met +44 2033 228 352 | Meer informatie |
Skrill Card | +44 203 308 2530 | Meer informatie |
Viabuy | 00800 48437776 | Meer informatie |
Preventie
Sla de contactgegevens van uw debit card op in uw mobiele telefoon, zo hoeft u hier niet naar te zoeken op het moment dat u merkt dat de card niet meer in uw bezit is.
Lees hier meer over het veilig gebruiken van een debit card.
Of bekijk de veelgestelde vragen.