Wat te doen bij verlies of diefstal van een debit card?

Debit card kwijt of gestolen? Hieronder leest u stap-voor-stap wat u moet doen als u uw debit card kwijtraakt of als hij gestolen wordt:

Wat te doen bij verlies of diefstal?

  1. Neem onmiddellijk contact op met uw bank of debit card maatschappij en meld het verlies of diefstal. Dit helpt om eventuele fraude te voorkomen. Sommige kaarten kunt u ook zelf direct blokkeren vanuit de bijbehorende app.
  2. Vraag om een vervangende kaart. Uw bank of debit card uitgever zal een nieuwe kaart sturen of u kunt zelf een nieuwe kaart aanvragen vanuit uw debit card account.
  3. Controleer uw rekeningen regelmatig op ongeautoriseerde transacties. Dit helpt om eventuele fraude snel op te sporen. Als er ongeoorloofde transacties zijn, moet u deze onmiddellijk melden bij de uitgever van uw kaart. Zij kunnen de transacties dan annuleren.
  4. Wijzig eventuele wachtwoorden of pincodes die gekoppeld zijn aan uw debit card.

Contactgegevens van de verschillende debit card aanbieders

Debit Card Contactgegevens Meer informatie
Getsby +370 5 208 4858 en blokkeer de card vanuit de app. Meer informatie
ICS GO Card +31 20 6 600 611 Meer informatie
Monese Blokkeer de card vanuit de Monese app. Meer informatie
N26 U kunt de kaart blokkeren vanuit de N26 app of bel met +44 2035 107126 Meer informatie
Openbank Blokkeer in de app of bel met: +31 (0)70 7007 516. Meer informatie
Pay2d Card +31 (0)20 888 50 55 Meer informatie
Revolut Blokkeer de kaart vanuit de app. Of bel met +44 2033 228 352 Meer informatie
Skrill Card +44 203 308 2530 Meer informatie
Viabuy 00800 48437776 Meer informatie

Preventie

Sla de contactgegevens van uw debit card op in uw mobiele telefoon, zo hoeft u hier niet naar te zoeken op het moment dat u merkt dat de card niet meer in uw bezit is.

Lees hier meer over het veilig gebruiken van een debit card.
Of bekijk de veelgestelde vragen.